Dostluğa demir attılar

Bülent KATARCI / HÜRRİYET:  PAKİSTAN askeri eğitim gemisi “Rah Naward”, Karadeniz’de gerçekleştirilen yelkenli gemi yarışmasından sonra İzmir’e uğradı, Alsancak Limanı’na demir attı. Pakistan Deniz Kuvvetleri’ne ait özel tasarımlı gemideki denizcilerin basın mensuplarıyla buluşmasına Fahri Konsolos Cahit Yaşar Eren ve eşi Şerife Eren de eşlik etti.

2010’da eğitim amaçlı İngiltere’den satın alınan geminin 2 yıldır kaptanı olan Albay Azfar Humayun, Türkiye ve Pakistan arasındaki yakın ilişkiler dolayısıyla yarışma dönüşü 3 limana “dostluk ziyaretinde” bulunduklarını kaydetti. Tuzla (İstanbul), Saros ve son olarak da İzmir’e uğrayan Pakistanlı denizciler, özellikle Türkiye’nin tarihinden etkilendiklerini dile getirdi.

Kaptan Humayun, “Kitaplarda okuduğum tarihi mekanları karşımda görünce çok heyecanlandım. Ayasofya’dan çok etkilendim. Gelibolu’da dolaşırken çok duygulandım. Tarihiniz ve coğrafyanız çok etkileyici” diye konuştu.
Humayun, gemide 6 Türk mürettebatın da görev aldığını aktardı.
Courtesy: Hurriyet
External link: http://www.hurriyet.com.tr/ege/26512055.asp

No comments:

Post a Comment