Pakistan Büyükelçisinden Başkan Acehan’a ziyaret

Pakistan'ın Ankara Büyükelçisi SohailMahmood, Ankara’nın Çubuk ilçesine gelerek Çubuk Belediye Yaklaşık bir buçuk ay önce göreve başlayan Pakistan'ın Ankara Büyükelçisi SohailMahmood, Çubuk’a gelerek Şehir Müzesi ile Turşu üretim tesislerini incelerken, Çubuk Belediye Başkanı Tuncay Acehan’ı da makamındaziyaret etti.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade eden Başkan Acehan, dost ve kardeş ülke Pakistan’ın her zaman kendilerinin yanında ayrı bir yeri olduğunu söyledi.

Bu yıl 11’incisini yapacakları Uluslararası Çubuk Kültür Festivali hakkında bilgi veren Başkan Acehan,”Daha önceleri festivalde tüm ilişkiler batıdaki ülkelerle yapılmaktaydı. Bundan sonra yüzümüzü kardeş ülkelere döndük. Bunlar arasında Pakistan’da bulunmaktadır. İ nşallah Pakistan ile birlikte çok güzel işbirlikleri yapacağız” dedi.

Müzede bulunan Pakistan köşesi için teşekkür eden Büyükelçi SohailMahmood’ da, Türkiye için aynı duyguları paylaştığını ifade ederek, bu tür ikili ilişkiler sayesinde iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin yavaş yavaş geliştiğini kaydetti.

Uluslararası Çubuk Kültür Festivali’ne büyükelçilik olarak katılacaklarını aktaran Mahmood, Çubuk’un ziyaret ettiği üçüncü şehir olduğunu anlatarak, şunları söyledi:

“Çubuk’a geldim bu müzeyi ziyaret ettim. Bu müzenin hepsi çok güzel olmuş ve içerisindeki eşyaların hepsi Çubuk’ta bulunan ürünlerden. İnşallah buraya tekrara geleceğiz. Burası çok önemli bir şehir, buraya geldiğim için çok mutluyum. Biliyorsunuz Türkiye ve Pakistan iki kardeş devlettir. Bu nedenle ekonomik ticaretin çok daha fazla olması gerekiyor. Bizde bunun için çalışıyoruz. Bu noktada inşallah önümüzdeki günlerde çok daha iyi olacak. Türkiye çok güzel bir kardeş ülkedir. Göreve başlayalı birkaç defa İstanbul’a gittim, Konya’ya gittim ve Çubuk’a geldim. İnşallah bundan sonra başka şehirlere de gideceğim.”

Ziyaretin sonunda Başkan Acehan’ın Çubuk Agat taşından yapılmış plaket takdim ettiği Büyükelçi Mahmood, müze şeref defterini de imzaladı.

Ziyarette Pakistan'ın Ankara Büyükelçisi SohailMahmood’a Belediye Başkan Yardımcısı Zeki Metin, Yıldırım Ahalisi Dernek Başkanı Emrah Erdoğan, Belediye Meclis üyesi Nurdan Çoban ve köylü ressam Halil Basri Uluğ eşlik etti.
http://www.cubuk.bel.tr/haberdetay.asp?cat=MTc1NQ==

No comments:

Post a Comment